„JCDecaux Lietuva”  lauko reklamos stenduose eksponuojami pačių menininkų pasiūlyti darbai, o virtualioje galerijoje Menasbestogo.lt pateikiami net 353 menininkų kūriniai. Projektas gimė kaip atsakas į karantino ribojimus, dėl kurių neveikė meno galerijos, tad menininkai negalėjo eksponuoti ir parduoti savo kūrinių.

Visus 353 meno kūrinius bus galima įsigyti tiesiai iš menininkų arba jiems atstovaujančių galerijų – virtualioje galerijoje nurodytos jų kainos, svyruojančios nuo kelių dešimčių iki 11 tūkst. eurų.

„Karantinas galėjo apriboti lankymąsi meno galerijose, bet negali sustabdyti kūrybiškumo – projektas „Menas be stogo” vėl sujungia menininkus su meno gerbėjais, o jų pasimatymo vieta tapo visas Vilnius, virtęs didele galerija. Esu tikras, kad tai kurs emociją, kurios nerasite jokiame kitame pasaulio mieste”, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
 
Svetainėje www.menasbestogo.lt patalpintas Vilniaus centro žemėlapis, leidžiantis lengvai rasti visą šimtą projekto partnerių lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva” stendų su meno kūriniais. Tikimasi, kad vilniečiams iki liepos 28 d. rūpės pamatyti kuo daugiau darbų. Visus juos galima apeiti ir pėsčiomis.

Vienas iš projekto komandos narių, dalyvavusių meno kūrinių atrankos procese, menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis teigia, kad šioje lauko galerijoje pristatomi kūriniai atspindi labai įvairią Lietuvos meno sceną: skirtingas kartas, medijas ir temas. „Nors didžioji projekte pristatomų kūrinių buvo sukurti prieš metus ar gerokai anksčiau, tačiau šių dienų kontekste jie įgauna naujų prasmių ir yra aktualūs. Įdomu, kad projektui buvo pateikta ir visiškai naujų darbų, kurie gimė būtent tuo sudėtingu karantino laikotarpiu“, – pasakojo V. Kinčinaitis.

Prieš dvi savaites viešai paskelbus kvietimą menininkams, vos per keturias dienas sulaukta rekordinio susidomėjimo – „Menas be stogo” galerijai buvo pasiūlyta net 500 darbų.

„Mes, kaip miesto medija, jau daug metų remiame įvairius miesto kultūros renginius, todėl džiugu, kad šiandien duodame startą dar vienam sėkmingam projektui. Neįsivaizdavome, kad turėsime tokį didelį kūrėjų įsitraukimą, dabar tikiuosi, kad sulauksime ir miestiečių susidomėjimo visais projekte dalyvaujančiais menininkais. Manau, kad tiek meno kūrinių, netikėtai atsiradusių reklamos plokštumose, įkvėps visus aktyviau grįžti į kultūrinį gyvenimą ir į meno galerijas bei pagalvoti apie tai, kad gatvėje pamatytas kūrinys gali persikelti į kiekvieno namus“, – teigė lauko reklamos kompanijos „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.

Projektą planuojama aktyviai reklamuoti ir užsienyje, tokiu būdu padedant Lietuvos menininkams atrasti gerbėjų ir kitose šalyse. Dalyvavimas projekte nemokamas, visus kūrinių spaudos ir eksponavimo kaštus dengia projekto organizatoriai – Vilniaus miesto savivaldybė ir lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.