Menu
  • En-Lt
Rugsėjo 9 d. Vilniuje, šalia Baltojo tilto esančioje riedlenčių aikštelėje, įvyks grandiozinis renginys - graffiti šventė „NESCAFÉ Streetart 2010". Žinomi šalies didžėjai, hip-hopo šokių virtuozai ir dešimtys graffiti piešėjų, sieks vieno tikslo - paneigti stereotipą apie šį populiarų gatvės meną.

„Daugelis galvoja, kad graffiti piešėjai yra namų sienas tepliojantys vandalai. Mes norime paneigti šį stereotipą ir įrodyti, kad tai yra meno rūšis, kuri gali būti teigiamu reiškiniu, nes paprasčiausiu aerozolinių dažų balionėliu padaryti darbai gali atnešti naudą Vilniaus miestui. Todėl sugalvojome atnaujinti jaunimo pamėgtą riedlenčių parką prie Baltojo tilto ir pakviesti graffiti meistrus jį išpiešti panaudojant parko atnaujinimo rėmėjų simboliką. O visus norinčius kviečiame pasigrožėti šiuo menu", - sako „JCDecaux Lietuva" generalinė direktorė Žaneta Fomova.

Vilniaus graffiti piešėjai kviečiami nuo rugpjūčio 13 d. iki rugsėjo 3 d. pildyti „NESCAFÉ Streetart 2010" dalyvių anketas interneto svetainėje:

http://www.street-art.lt/.

Čia pat pateikta renginio programa.

„NESCAFÉ Streetart 2010" tema - „Nemiga", nes renginiui pasirinkta riedlenčių aikštelė yra labai pamėgta jaunimo ir beveik visą para kunkuliuoja gyvenimu

Stebint Vilniaus gyventojams, jo svečiams ir sostinės savivaldybės atstovams bus išrinkti geriausi darbai. Graffiti autorių lauks vertingi prizai, kuriuos dovanoja „rauti snaudulį" kviečianti NESCAFÉ.

„Mes skatiname jaunus žmones būti aktyviais ir išmėginti kuo daugiau skirtingų kūrybos formų. Būtent jaunimas yra ta visuomenės dalis, kuri leisdama laisvalaikį mieste gali prisidėti formuojant atsakomybę už gražų miestą. Turėdami specialiai graffiti pritaikytas vietas kūrėjai galės įgyvendinti savo kūrybiškas idėjas", - teigia „Nestlé Baltics" generalinis direktorius Ramon Weidinger.

„JCDecaux Lietuva" organizuojamą renginį „NESCAFÉ Streetart 2010" remia „Nestlé Baltics", globoja Vilniaus miesto savivaldybė.

Ryškiaspalviais piešiniais apipavidalinti skardos lakštai liks riedlenčių aikštelėje, kur kasdieną laisvalaikį leidžia šimtai jaunuolių. Tokiu būdu bus sutvarkyta jaunimo pamėgta aktyvaus poilsio vieta.

„Tai mūsų dovana jaunimui ir Vilniui. Norime, kad graffiti piešėjai atsakingai pasižiūrėtų į mūsų iniciatyvą ir pradėtų piešti specialiai tam skirtose vietose. Turime rūpintis savo miestu ir nepamiršti, kad Vilnius yra mūsų namai", - sako „JCDecaux Lietuva" generalinė direktorė Ž. Fomova

Vakarų šalyse graffiti vadinamas pačiu moderniausiu miesto menu. Margaspalvių raidžių ir vaizdų visuma ant pastatų sienų yra laikoma neatsiejama gatvių kultūros dalimi. Graffiti judėjimas suklestėjo XX amžiaus antroje pusėje JAV. Į Europą šis gatvės menas atkeliavo 8-ojo dešimtmečio pabaigoje.

Lietuvoje graffiti piešiniai pasirodė kiek vėliau - apie 90-uosius. Pirmieji gatvės menininkų darbai nepasižymėjo įmantrumu - dažniausiai pasirodydavo įvairūs užrašai anglų kalba. Praėjus dvidešimčiai metų Lietuvos autorių darbai patobulėjo. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir kitų didžiųjų miestų gatvėse galima pamatyti neįprastų formų ir spalvų meno kūrinių. Kai kurie lietuvių menininkai dalyvauja tarptautinėse graffiti konkursuose ir festivaliuose.

Šveicarijos bendrovė „Nestlé" - pasaulyje pirmaujanti gėrimų ir maisto gamintoja. Kokybišku maistu ir sveikatingumu besirūpinanti maisto produktų lyderė vykdo veiklą 83 pasaulio šalyse. Bendrovei priklauso tokie prekiniai ženklai kaip NESCAFÉ, VITTEL, NESQUIK, LION, KIT KAT, MAGGI, NAN, FRISKIES. Jau 10 metų Lietuvoje veikia kompanijos atstovybė „Nestlé Baltics". „Nestlé" korporacijoje visame pasaulyje dirba per 280 tūkst. žmonių. 2009 metais bendrovės pardavimai sudarė 108 mlrd. Šveicarijos frankų (apie 270 mlrd. litų).

Published in Lietuvos