Menu
  • En-Lt
Augant infliacijai dauguma vartotojų ieško būdų, kaip sutaupyti. Natūralu, kad augančios kainos turi įtakos pirkėjų pasirinkimams renkantis kasdienio būtinumo prekes. Šie pokyčiai skatina prekių ženklų prisitaikymą prie pirkėjų poreikių ir naujas reklamos tendencijas.

Apklausos rodo, kad lauko reklama atlieka svarbų vaidmenį padedant vartotojams sutaupyti ir kad jie tikisi matyti lauko reklamų daugiau.

 

Kas būdinga pirkėjų elgesiui?

Dėmesys kainų nuolaidoms ir akcinėms prekėms

Lietuvoje maistas ir nealkoholiniai gėrimai brango trečdaliu (33,7%), todėl vartotojai linksta atsisakyti brangesnių maisto produktų, ne pirmo būtinumo prekių bei ieško prekių akcijų. Net 82% pirkėjų nurodo, kad jiems yra svarbu, jog apsiperkant jų pageidaujamai prekei būtų taikoma nuolaida. Taip pat auga privačios etiketės (private label) produktų pardavimai.

Ilgėja svarstymo laikas

Vartotojai atidžiau peržiūri pirkinių sąrašus, vertina prekių kokybę ir kainą, labiau planuoja apsipirkimus bei ieško būdų sutaupyti. Klausimas Ar man tikrai to reikia? yra svarbus sprendimo pirkti priėmimo filtras. Vartotojų siekis, kad bendrosios išlaidos liktų nesmarkiai pakitusios, neigiamai veikia aukštesnės kainos premium prekių ženklus.

Populiarėja žemų kainų parduotuvės

Mažmeninės prekybos tinklai išlieka dominuojančiu kanalu greito vartojimo prekių pardavimams. Europos rinkose pastebima tendencija, kad vartotojai daugiau perka žemų kainų (angl. discounter) parduotuvėse, todėl prognozuojama, kad šio tipo mažmeniniai prekybos tinklai 2023-iaisiais padidins užimamas rinkos dalis. Šaltinis: The Economist (Intelligence Unit) – Consumer Goods And Retail Outlook 2023

Kuo naudinga lauko reklama šiame kontekste?

„Įtakos langas“ prieš apsilankymą parduotuvėje

Apklausiami žmonės teigia, kad važiuodami mintyse sudaro reikalingų daiktų pirkinių sąrašus, – galvoja apie tai, ką valgys, ką pirks dovanų ir panašiai. Žmonės savo pirkinių sąrašuose linkę nurodyti prekes bei produktus, o ne prekių ženklus. Prekių ženklų reklama lauko stenduose paveikia žmones kelionėse, kai jie dėlioja galvose pirkinių sąrašus. Tad greito apyvartumo prekių ženklai dažnai pasitelkia lauko reklamą, norėdami daryti įtaką pirkėjo sprendimui paskutiniame „įtakos lange“ jam pakeliui į parduotuvę. Mieste judančią auditoriją (vairuotojus, pėsčiuosius, viešojo transporto keleivius) ypač veikia reklaminės žinutės matomos viešojo transporto stotelėse, vitrinose, kolonose arba didžiojo formato skyduose.

Pirkėjai pastebi maisto prekių lauko reklamas

Maisto prekių parduotuvės, investuojančios į lauko reklamos kanalą šiandienos sudėtingais ekonominiais laikais, žengia teisingą žingsnį. Beveik 40% vartotojų daugiau dėmesio skiria būtiniausių prekių lauko reklamoms, kuriose pateikiami išpardavimai ar akcijos, nei skyrė prieš tris mėnesius, įskaitant 42% Z kartos atstovų ir 53% Y kartos atstovų. 

Vartotojai norėtų matyti daugiau prekių akcijų reklamų

Dar viena priežastis, dėl kurios maisto ir būtiniausių prekių parduotuvės turėtų investuoti į lauko reklamą, yra ta, kad daugiau nei 60% vartotojų, atkreipiančių dėmesį į lauko reklamas, norėtų matyti daugiau lauko reklamų su išpardavimais arba akcijomis, nes jos padeda sutaupyti. (Šaltinis: OAAA (ang. Out of Home Advertising Association of America) ir tyrimų bendrovės „Harris Poll“ tyrimas, 2022)

Narvesen nuolaida

Published in Baltijos regiono