Menu
  • En-Lt

Vairavimas apsvaigus, greičio viršijimas, dėmesio stoka, saugos diržų ir šalmų nedėvėjimas, aplaidumas bei kelių eismo taisyklių nesilaikymas – tai pagrindinės daugumos avarijų kelyje priežastys, kurios lemia nelaimių keliuose statistiką Lietuvoje ir visame pasaulyje.

Kiekvienais metais visame pasaulyje susiduriama su šokiruojančiais skaičiais: dėl avarijų keliuose kasmet žūsta 1,19 mln. žmonių ir daugiau nei 50 mln. yra sunkiai sužeidžiama.  Avarijos keliuose taip pat yra pagrindinė vaikų ir jaunų žmonių (5–29 metų) mirties priežastis visame pasaulyje, o Europos Sąjungos (ES) šalyse mirtingumas eismo įvykiuose didžiausias tarp 18–24 metų amžiaus grupės žmonių. Vidutinė avarijų sukeltų mirčių statistika ES 2022 m. buvo 4,6 mirtys 100 000 gyventojų. ES dauguma mirtimi pasibaigiančių avarijų įvyksta miesto teritorijose, 70 proc. aukų yra pėstieji, dviratininkai ir motociklininkai, o labiausiai pažeidžiami miestuose yra dviračių transporto priemonių naudotojai.

Todėl siekiant skatinti eismo dalyvių sąmoningumą Jungtinės Tautos (JT) ir lauko reklamos lyderė „JCDecaux“ suvienijo jėgas, kad įgyvendintų pasaulinę kampaniją, atkreipiančią dėmesį į saugumo kelyje klausimus. JT generalinio sekretoriaus specialusis pasiuntinys kelių eismo saugumo klausimais Jeanas Todtas pradėjo pasaulinę kampaniją „Make a Safety Statement“ (liet. „Mano saugumo patarimas“). Ši iniciatyva siekia didinti suvokimą apie atsakingą elgesį kelyje, o prie šios kampanijos įgyvendinimo prisijungė 16 pasaulyje žymių žmonių.

„Avarijos keliuose yra tyli pandemija, kuri dažnai pasislepia už kitų didelių visuomenės sveikatos krizių. Tačiau avarijų pasekmės yra ne mažiau rimtos. Aukos nėra tik skaičiai, tai žmonės, kurių siekiai ir gyvenimai būna žiauriai nutraukti. Kampanija „Make a Safety Statement“ sukurta bendradarbiaujant su „JCDecaux“ ir palaikoma „Publicis Group“, o esminę žinią padeda skleisti žinomi žmonės, savo sričių profesionalai, kurie siekia paskatinti susimąstyti ir nutraukti tragedijas keliuose“, – pabrėžia JT generalinio sekretoriaus specialusis pasiuntinys kelių eismo saugumo klausimais J. Todtas.

Tarp „#MakeASafetyStatement“ kampanijoje dalyvaujančių žinomų ambasadorių yra futbolo ikona Ousmane’as Dembélé, „Formulės-1“ lenktynininkas Charlesas Leclerc’as, „Oskaro“ laureatė ir Jungtinių Tautų vystymo programos (angl. United Nations Development Programme) gerosios valios ambasadorė Michelle Yeoh, teniso legenda Novakas Džokovičius, dainininkė ir muzikantė Kylie Minogue, motociklų lenktynininkas Marcas Marquezas, supermodelis Naomi Campbell, aktorius Patrickas Dempsey, muzikantas Youssou N’Douras, aktorė Julie Gayet, aktorius Michaelas Fassbenderis, futbolo legenda Didier Drogba, du kartus olimpinė čempionė Faith Kipyegon, lenktynininkas Mickas Schumacheris, aktorius Jeanas Reno ir „Tour de France“ nugalėtojas bei pasaulio čempionas Tadejus Pogačaras, o Tarptautinio olimpinio komiteto paskatinti prie iniciatyvos prisijungė ir olimpiečiai.

Kampanijos ambasadoriai daugybėje pasaulio ir Lietuvos miestų pasirodžiusiuose lauko reklamos plakatuose primena apie esminius saugaus dalyvavimo eisme principus, t. y. saugos diržų segėjimą, tinkamą greitį, šalmų dėvėjimą, neigiamą alkoholio ar narkotikų poveikį, pavojingą telefono naudojimą ir apie pagarbą pėstiesiems ir dviratininkams. 

„Lauko reklama yra visiems eismo dalyviams – pėstiesiems, dviratininkams, motociklininkams, automobilių vairuotojams – gerai pastebima, todėl didžiuojamės galėdami prisidėti prie šių prevencinių žinučių sklaidos, naudodamiesi savo reklamos tinklo galimybėmis. Mūsų tvarus kanalas turi galią pasiekti plačią auditoriją, kad kuo daugiau žmonių sužinotų ir nepamirštų apie esminius saugumo kelyje principus, kurių reikia laikytis, kad viešoji erdvė būtų saugi ir rami visiems“, – sako „JCDecaux“ vykdomosios valdybos pirmininkas ir vienas iš generalinių direktorių Jeanas-Charles’is Decaux.

„JCDecaux“ kampanijos #MakeASafetyStatement žinią skleidžia savo reklamos statiniuose, kurie išsidėstę pasaulio miestų gatvėse, oro uostuose ir traukinių stotyse bei prekybos centruose. Iki 2025 metų pabaigos kampanija pasieks 80 šalių ir 1000 miestų. Ji jau yra įgyvendinta daugiau nei 40 šalių, įskaitant Prancūziją, Italiją, Belgiją, Jungtines Amerikos Valstijas, Japoniją, Meksiką, Jungtinius Arabų Emyratus ir kt. 

Published in Lietuvos