Ekspertinės žinios
Sprendimą „JCDecaux“ iniciatyva kūrė pasaulinė lauko reklamos auditorijos matavimo ekspertė „Ipsos OOH“, tokius matavimus jau atlikusi 17-oje šalių. Projektui pasitelkta ir tyrimų kompanija „Nielsen IQ“, kuri atliko gyventojų kelionių tyrimą didžiuosiuose miestuose visose trijose Baltijos šalyse. Lietuvoje keliavimo įpročiai įvertinti trijuose pagrindiniuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
Siekiant skaidrumo ir ekspertinių žinių, naujosios sistemos kūrimui buvo suburtas techninis komitetas, sudarytas iš šešių narių trijose Baltijos šalyse, atstovaujančių žiniasklaidos planavimo agentūras ir reklamos užsakovus. Technikos komiteto nariai Lietuvoje – Karolis Spalinskas, „Media House“ strategijų vadovas, Jaroslav Kokoškin, „Telia Lietuva“, medijų planavimo komandos vadovas; Latvijoje – Dr. Linda Saulite, „Dentsu Group Latvia“ generalinė direktorė ir valdybos narė, Dr. Janis Pencis, „Publicis Groupe“ generalinis direktorius ir valdybos narys; ir Estijoje – Katrin Maidla, „Initiative Estonia“ strategijų direktorė bei Arno Pae „Swedbank Estonia“ rinkodaros ir pardavimų direktorius.
Matavimo metodika
Pagrindiniai „Ipsos“ tyrimo principai grindžiami Pasaulinės lauko reklamos auditorijos matavimo grupės gairėmis, Jungtinės Karalystės lauko reklamos auditorijos tyrimu „Route“ ir skaitmeninės lauko reklamos metodika „AM4DOOH“, kuris paremta akių sekimo tyrimais.
Lauko reklamos duomenų valdymo platforma grindžiama trimis pagrindiniais elementais:
1) Eismo intensyvumo duomenys: apima informaciją apie eismo srautus, tipus, sezoniškumą, judėjimo greitį, kas turi įtakos kontaktų skaičiui.
2) Reklamos statinių duomenys: atsižvelgia į visus parametrus (dydį, atstumą, apšviestumą, formato tipą, matomumo ribojimus), turinčius įtakos reklamos plokštumų matomumui.
3) Kelionių tyrimo duomenys: papildomai suteikia informaciją apie žmonių socio-demografinius duomenis ir keliavimo mieste įpročius – kas, kur ir kaip dažnai juda.
Šią tris duomenų rinkinius jungiančią duomenų valdymo platformą apjungia IDS (Inventory Delivery System) planavimo įrankis, kurį reklamos planavimo agentūros gali naudoti planuojant skirtingas kampanijas pagal metų savaites, tikslines auditorijos grupes, reklamos plokštumų kiekius, formatus ir regionus.
Pabrėžtina, kad apibrėžiant kontaktus lauko reklamoje, svarbus dokumentavimas, jog auditorija ne tik praėjo pro reklamą, bet iš tikrųjų ją matė. Kontaktų įvertinimas reiškia, kad nustatę visus potencialiai galinčius pamatyti reklamos plokštumą kontaktus, specialistai atsižvelgia į tokius veiksnius kaip kiekvienos reklamos plokštumos padėtis, reklamos formatas, dydis, apšvietimas, praeivio judėjimas, jo kryptis, greitis, transliuojamo video klipo ilgis, rodymo laikas ir kita. Pagal tai nustatytoma, kiek žmonių iš eismo srauto faktiškai pamatys reklamą ir kaip dažnai.
„Outdoor Impact 2“ integruoja įspūdingą kiekį įvairių šaltinių – daugiau nei 60, tarp kurių „Here“, „Google“, žemėlapiai, savivaldybių esimo intenstyvumo ir viešojo transporto maršrutų bei keleivių skaičiaus duomenys, „Nielsen IQ“ judumo tyrimai.
Daugiau informacijos https://www.outdoorimpact.ee/how-we-measure/