Menu
  • En-Lt

Pasaulinė lauko reklamos lyderė „JCDecaux“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliko platų lauko reklamos auditorijos tyrimą ir Baltijos šalyse pristatė naują lauko reklamos auditorijos matavimo sistemą „Outdoor Impact 2.0“.

Auditorijos vertinimo rinkos standartas ir skaidrumas

Lauko reklamos auditorijos matavimo ir lauko reklamos kampanijų planavimo įrankio „Outdoor Impact 2.0“ tikslas - turėti tikslius, patikimus auditorijos duomenis planuojant lauko reklamos kampanijas.  Naujasis įrankis kurtas vadovaujantis metodologija, atitinkančia pasaulines lauko reklamos auditorijos matavimo gaires. Jo kūrimui ir metodologijos verifikavimui buvo suburtas techninis komitetas, sudarytas iš žiniasklaidos planavimo agentūrų, prekių ženklų bei „JCDecaux“ atstovų trijose Baltijos šalyse.

„Outdoor Impact 2.0“ matavimo sistema apima daugiau nei 5500 reklamos statinių Baltijos šalyse. Tai vertinga platforma žiniasklaidos planavimo agentūroms, leidžianti apskaičiuoti lauko reklamos kampanijos galimų pasiekti kontaktų skaičių prie skirtingų reklamos statinių įvairiuose miestuose ir įvertinti tikslinės auditorijos pasiekiamumą bei kaip dažnai reklama bus matoma tikslinės grupės vartotojų.

„JCDecaux“ inicijavo naują auditorijos matavimo sistemą, siekdama skaidrinti lauko reklamos rinką ir reklamdaviams suteikti kuo tikslesnius duomenis planuojant reklamos kampanijas.

„Pasaulinės tendencijos rodo, kad lauko reklama yra iš tų žiniasklaidos kanalų, kuriam prognozuojamas nuoseklus augimas. Šią tendenciją matome ir Lietuvoje, prekių ženklai vis daugiau investuoja, kad būtų matomi miestų gatvėse, realiame pasaulyje, kanale, kurio negali išjungti ar užblokuoti. Būdami rinkos lyderiai norime pasiūlyti profesionalius įrankius ir skaidrius duomenis, kurie leistų prekių ženklams matyti lauko reklamos pasiekiamumą ir auditoriją. Taigi „Outdoor Impact 2.0“ įrankis padės reklamos užsakovams dar efektyviau planuoti lauko reklamos kampanijas ir tikslingai jas panaudoti siekiant savo verslo tikslų“, – teigia lauko reklamos įmonės „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova.

„Labai vertinu „JCDecaux” iniciatyvą atnaujinti duomenis ir tobulinti „Outdoor Impact” metodiką, kad turėtume naujausius ir tikslius faktus apie lauko reklamos galimybes Baltijos šalyse. Ateityje tikiuosi, kad bus prieinami duomenys ne tik apie planuojamus kontaktus, bet ir apie realius konkrečios kampanijos kontaktus bei auditoriją“, – teigia vienas iš „Outdoor Impact 2.0“ techninio komiteto narių, žiniasklaidos planavimo agentūros „Publicis Groupe“ generalinis direktorius ir valdybos narys Jānis Pencis.

Pasauliniai tikslumo standartai

„Outdoor Impact 2.0“ įrankis siekia tapti industrijos etalonu, garantuojančiu skaidrumą, atvirumą visiems Baltijos šalių lauko reklamos rinkos dalyviams ir užsakovams, palengvinančiu efektyvų reklamos kampanijų planavimą.

Todėl kuriant šį sprendimą dalyvavo savo sričių profesionalai: pasaulinė lauko reklamos auditorijos matavimo lyderė „Ipsos OOH“ ir tarptautinė tyrimų kompanija „Nielsen IQ“, kuri atsakinga už kelionių įpročių tyrimus. Sistema bus atvira visiems lauko reklamos rinkos dalyviams, kurie norės prisijungti ateityje.

„Outdoor Impact 2.0“ įrankio kūrime dalyvavęs „Ipsos OOH“ lauko reklamos produkto vadovas  Davidas Strnadas šiame versle dirba daugiau nei 25 metus ir puikiai išmano duomenų bei matavimo įrankių specifiką. Jis vadovavo kuriant lauko reklamos matavimo įrankius 17-oje šalių. Pasak, jo tai pirmas kartas, kai kartu su komanda turėjo galimybę vienu metu matuoti kelias šalis

„Lauko reklamos medija yra viešoji erdvė, o jos matavimas iš esmės reiškia realaus pasaulio skaitmeninio dvynio sukūrimą. Tai reiškia labai įdomių duomenų ir procedūrų konsolidavimą. Lauko reklamos matavimo sąlygos yra daug sudėtingesnės nei kitų žiniasklaidos kanalų matavimas. Mes dirbame viešojoje erdvėje, o žmonių mobilumas yra labai įvairus. Žmonių judėjimo elgesio interpretavimas iš bet kokios imties yra daug sudėtingesnis nei elgesio namuose arba naudojant vieną konkrečią technologiją aprašymas. Dirbant su lauko reklamos matavimo sprendimais mūsų pagrindinis principas yra sprendimų skaidrumas ir atvirumas“, – teigia D. Strnadas.

„Outdoor Impact 2.0“ įrankis yra kuriamas pasitelkiant keturis esminius veiksnius:

•            Gyventojų kelionių tyrimas. Atliktas nuo 2023 m. lapkričio iki 2024 m. gegužės ir apimantis pagrindinius Baltijos šalių miestus.

•            Išsamūs miestų mobilumo duomenys apie įvairius eismo tipus.

•            Lauko reklamos inventoriaus registras ir klasifikacija, t. y. išsami informacija apie klasikinius lauko reklamos statinius ir skaitmeninius ekranus.

•            Reklamos matomumo tyrimas, pasitelkus pasaulinės kompanijos „Route“ metodologiją.

 

Naujoje „Outdoor Impact 2.0“ sistemoje, lyginant su pirmąja versija, yra:

•            Išplėsta geografija (Lietuvoje – Vilnius, Kaunas, Klaipėda) bei naudojami nauji žemėlapiai.

•            Įvertinti naujausi eismo srautų ir mobilumo tipų duomenys.

•            Įvertintas tiek statinių, tiek dinaminių ir skaitmeninių lauko reklamos plokštumų pasiekimas.

•            Daugiau funkcijų planuojant reklamos kampanijas.

Šie pagerinimai leis turėti vieną iš moderniausių pasaulyje lauko reklamos matavimo sistemų.


Daugiau informacijos

Published in Baltijos regiono