Menu
  • En-Lt

Pandemijos metais išaugus prekybai internetu, prekybos centrams (PC) visame pasaulyje teko ieškoti naujų būdų pritraukti vartotojus į fizines parduotuves. Visgi apklausos rodo, kad daugiau nei 50 % pasaulio vartotojų mano, kad apsipirkti prekybos centre – maloni patirtis.

Jungtinės Karalystės prekybos centro lankytojams buvo užduotas klausimas „Kaip jaučiatės būdami prekybos centre?" Dažniausi 3 atsakymai buvo: laimingas, atsipalaidavęs, pagautas įkvėpimo.

Lietuvos prekybos centrų pastangos pagerinti į prekybos centrus grįžtančių klientų patirtį buvo sėkmingos ir lankytojų srautai auga, viršydami priešpandeminį lygį. Prekių ženklams tai yra puiki galimybė pasiekti šią auditoriją, pasižyminčią aukštesnėmis pajamomis.

Šiandienos prekybos centrų auditorija

Skaitmeniniai reklamos ekranai prekybos centruose suteikia prekių ženklams galimybę daryti įtaką vartotojams, jiems esant aktyvioje būsenoje, dairantis pirkinių. Kad maksimaliai išnaudoti šią reklamos galimybę, svarbu žinoti, kas būdinga šiandienos prekybos centrų auditorijai.

 Augant tendencijai derinti apsipirkimą su laisvalaikio veikla, vartotojai iš šiandienos prekybos centrų vis labiau tikisi patrauklių įspūdžių. Trinasi ribos tarp prekybos ir laisvalaikio. Prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo vieta, bet ir socialine bei laisvalaikio erdve, kurioje svarbiausia - gera lankytojo patirtis.

„Global Data“ tyrimas rodo, kad 80 % pirkėjų visame pasaulyje naudojasi laisvalaikio ar maitinimo paslaugomis, kai lankosi prekybos centruose. Šis skaičius išauga iki 94 % jaunų 18–34 metų amžiaus žmonių tarpe.

  • Impulsyvūs. 4 % labiau linkę išlaidauti, 18 % dažniau sako, kad reklama padeda pasirinkti.
  • Madingi. 36 % labiau linkę laikytis naujų mados tendencijų.
  • Įtakingi. 44 % labiau linkę kalbėti apie reklamoje matytus produktus ir viešinti juos socialiniuose tinkluose.
  • 76% žmonių ieško informacijos internete, tačiau drabužius ir avalynę yra linkę įvertinti ir pasimatuoti fizinėje parduotuvėje.
  • 75% mados produktų yra perkami fizinėse parduotuvėse.
  • Prekybos centrams evoliucionuojant į maitinimo, laisvalaikio ir pramogų centrus, jie sutraukia ir jaunesnius segmentus.  49 % pasaulio 18–24 metų amžiaus žmonių prekybos centruose apsilanko du kartus per mėnesį ar dažniau. 
  • Atsižvelgiant į tai, kad globalūs „Kantar Millward Brown“ duomenys rodo, kad šie jaunesni vartotojai vis labiau atmeta reklamą, tai reikšminga įžvalga, kad prekybos centrai tampa svarbia vieta prekių ženklams bendrauti su šiuo segmentu.

 

Prekybos centrai vejasi vartotojų lūkesčius

„JCDecaux“ bendradarbiauja su PLC „Panorama“, kuriame įrengtas 16 skaitmeninių ekranų tinklas. 

Jau kuris laikas PLC „Panorama“ klientus pasitinka atsinaujinusiose erdvėse ir parduotuvėse. Neseniai atidaryta naujausios koncepcijos „Massimo Dutti“ parduotuvė, italų mados namų „Max Mara Group“ drabužių prekės ženklų „Marella“ ir „Weekend Max Mara“ parduotuvės bei dar dešimt kitų prekės ženklų parduotuvių. Nuolat auga „gourmet“ segmento apyvartos.

Šiame besikeičiančiame mažmeninės prekybos kontekste prekybos centrai yra tinkama erdvė prekių ženklams, kurie nori auginti prekės ženklo žinomumą ar paskatinti veiksmą paskutiniame įtakos lange.  Prekės ženklai, pasitelkdami reklamą fizinėje mažmeninės prekybos erdvėje, didina vartotojo apsisprendimą pirkti nuo jo pirkimo kelionės pradžios (jiems naršant internete) iki pabaigos (kai jie yra prekybos centre).

PLC „Panorama“ prekybos centro auditorija

PLC „Panorama“  teigimu, po pandemijos kiek pasikeitė vartotojai. Net 58 % lankytojų teigia į PLC atvykstantys tikslingai. Išskiriami 2 pagrindiniai auditorijos segmentai:

40+ m. segmentas. Vaikus paauginę miestiečiai, galintys leisti atsipalaiduoti ir skirti laiko sau. Segmente išsiskiria moterys, kurių pajamos – aukštesnės ir aukštos.
Lankosi PLC dėl aukštos kokybės prekių ir paslaugų, gero aptarnavimo.
Vertina unikalias parduotuves, ypatingai vertinamos fizinio apsipirkimo patirtys mados ir avalynės parduotuvėse.

18-30 m. segmentas. Dirbantys jauni profesionalai ambicingame gyvenimo periode, kurių prioritetas – pažinimas.
Lankosi PLC dėl plataus maisto ir gėrimų asortimento, ateina pavalgyti bei susitvarkyti reikalus. Atvyksta apsipirkti savaitei ir progoms.
Vertina avalynės, kosmetikos, parfumerijos, namų interjero segmentus.

Kuo paveiki reklama prekybos centre?

Reklama PC pasiekia pirkėjus aktyvioje būsenoje. Čia žmonės praleidžia ilgą laiko tarpą ir yra nusiteikę išlaidauti. PC lankytojai praeina pro kelis reklaminius ekranus, dažnai net po keletą kartų. Video reklamos užtikrina auditorijos dėmesio patraukimą.

Proginiai pirkiniai. Artėjant šeimos šventėms, mokymo sezono pradžiai, renginiams ar kitoms progoms, kurioms vartotojai linkę planuoti pirkinius, prekybos centrai yra puikus būdas pasiekti tinkamą auditoriją tinkamoje vietoje.

Efektas. Videoekranai gali suteikti įtraukiančių patirčių,  konteksto išnaudojimo galimybių, paskatinti vartotojo sprendimus imlioje jo būsenoje.

Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Published in Lietuvos, Baltijos regiono, Tarptautinės