10 TAISYKLIŲ EFEKTYVIAM REKLAMOS MAKETUI
1. Viena pagrindinė žinutė
Turite tris sekundes savo reklaminei žinutei perduoti, tad eikite tiesiai prie esmės. Komunikuokite prekės ženklo žinutę trumpiausiu galimu būdu, laikykitės vienos pagrindinės minties ar idėjos. Nepamirškite, kad jūsų reklama turi būti matoma tiek praeiviams, tiek riedantiems miesto gatvėmis automobiliu, dviračiu ar paspirtuku. Niekas neskaitys daug smulkaus šrifto, tad naudokite frazes, kuriose kiekvienas žodis būtų pasvertas - kuo lakoniškiau pateiksite informaciją, tuo lengviau ją bus įsiminti.
2. Paprastumas - mažiau yra daugiau
Paprastas, neapkrautas vizualas ir trumpas tekstas iki 7-ių žodžių - receptas sėkmei. Tokia reklama įsisavinama vienu žvilgsniu ir lengvai įsimenama. Jei reklamuojate paslaugą, svarbu, kad parinktas vizualinis elementas vartotojo sąmonėje būtų siejamas su pačia paslauga. Skaitmeniniuose ekranuose pateikiamai informacijai galioja toks pačios taisyklės - aiškūs elementai, viena esminė žinutė bei lėta animacija vengiant greitai besikeičiančių vaizdų ar daugelio skirtingų kadrų.
3. Kontrastingos spalvos
Spalvų kontrastas itin svarbus lauko reklamoje. Įsitikinkite, kad parinkti spalvų deriniai išryškina informaciją ir užtikrina skaitomumą. Nepamirškite, kad kompiuterio ekrane vaizdas matomas ryškiau negu spaudoje, todėl svarbu parinkti spaudai tinkamą spalvų kontrastą. Jūsų reklaminis plakatas konkuruoja ir su aplinka - vienaip atrodys žaliuojančiose šurmuliuojančiose vietose vasarą, kitaip - rudenį ar snieguotą baltą žiemą, tad svarbu įvertinti ir aplinkos kontrastą su vizualu.
4. Didelis ir lengvai skaitomas šriftas
Didinkite mastelį - tai ypač svarbu tekstui. Visuomet atsižvelkite į atstumą - jūsų reklama turi būti matoma iš toli taip pat gerai kaip ir iš arti. Geriausiai lauko reklamoje veikia paprastas ir lengvai perskaitomas „sans serif“ tipo šriftas be papildomų efektų.
Jei reklamą talpinate skyduose šalia greitkelių, ji turi būti perskaitoma net automobiliui važiuojant dideliu greičiu - didelės raidės ir neapkrautas vizualas yra efektyviausias sprendimas.
5. Produktas - maketo centre
Jūsų reklamuojamas produktas, paženklintas logotipu, turėtų būti centrinėje reklaminio vizualo dalyje. Tai bus pirmasis dalykas, kurį užfiksuos praeivio žvilgsnis. Kuo estetiškesnis produkto vaizdas, tuo daugiau dėmesio jis sulauks.
6. Paskatinimas veiksmui
Jei jūsų reklaminei kampanijai aktualu, pagalvokite, kaip paskatinti vartotoją veikti čia ir dabar. Kurkite dialogą - jūsų reklama gali būti kvietimas paspausti tam tikrą nuorodą, parsisiųsti aplikaciją, nuskenuoti QR kodą ir sudalyvauti žaidime ar paskatinti veiksmą jūsų socialiniuose tinkluose.
7. Vientisas stilius
Išlaikykite stilistinį vientisumą - nuoseklumas leidžia greičiau atpažinti prekės ženklą, prisimenant anksčiau matytas reklamines kampanijas skirtingose medijose. Vienstisa stilistika, atpažįstama spalvų gama, konkretus šrifto, elementų silius, sukuria prekės ženklo darną, dėl kurios vartotojui lengviau priimti, įsidėmėti ir atpažinti prekės ženklą.
8. Nevenkite humoro
Pažabokite nuobodulį, nebijokite stebinti ar linksminti - tai padeda kurti įkvepiančias bei įsimenančias reklamas. Žmonės atkreipia dėmesį į netipiškus sprendimus. Virusinėmis dažnai tampa būtent pozityvios reklamos kampanijos, kuriomis nebijoma prajuokinti, provokuoti ar net panaudoti aburdiškai komiškas idėjas savo žinutei perduoti.
9. Kontekstas ir aktualumas
Fizinė aplinka, aktualūs įvykiai gali būti puikus kontekstas jūsų reklaminei kampanijai. Skaitmeniniai ekranai kilsteli turinio pritaikomumą kontekstui į naują lygmenį - jie gali reaguoti į aplinką, įvykius ir transliuoti aktualias reklamas realiu laiku. Pavyzdžiui, saulei šviečiant gali būti reklamuojamas vienas produktas, o lietui lyjant - kitas, tokiu būdu paskatinant praeivius susidomėti aktualia reklama.
10. Kompozicija
Kuriant vizualinį turinį, atsižvelkite į maketo skaitymo kelią. Horizontalus maketas skaitomas iš kairės į dešinę Z formos kryptimi. Tuo tarpu vertikalus formatas skaitomas iš viršaus į apačią.
Iki 75% reklaminės kampanijos ROI (investicijų grąžos) priklauso nuo reklamos vizualo kūrybiškumo."The Advertising Research Foundation", Niujorkas