Menu
  • En-Lt
Turbūt teko girdėti, kad neturėtumėte atsisakyti reklamos sudėtingesniais ekonominiais laikais. 

Tačiau būkime atviri: kai pardavimai krenta, grynųjų pinigų srautas yra ribotas, kyla pagundų gerokai sumažinti investicijas į reklamą. Kam reklamuotis, kai ekonomika vis dar smunka ir žmonių perkamoji galia krenta?

Prekių ženklai, kurie išlaikė arba padidino savo išlaidas reklamai, padidino pardavimus ir rinkos dalį recesijos metu ir po jos. Brad Adgate, Forbes

Štai 5 svarios priežastys:

1. Galimybė atsiriekti rinkos pyrago 

Kai kurie jūsų konkurentai dėl didėjančių įmonės sąnaudų greičiausiai sumažins rinkodaros biudžetus. Jei prekės ženklas nėra matomas, tikėtina, kad jis nebus vartotojo top-of-mind jam priimant sprendimą pirkti. Jei prekės ženklas intensyviai neinvestavo į prekės ženklo žinomumą, nustojus reklamuotis, dalis klientų jį pamirš ir pereis prie alternatyvių pasiūlymų. Tad reklamuodamiesi jūs galite atsiriekti atsiriekti daugiau rinkos pyrago. 

Prekės ženklai, kurie investuoja į reklamą sunkiuoju periodu, turi didesnius pardavimus ekonominio atsigavimo stadijoje ir po jos. Net esant kainų kilimui, žmonės vis tiek perka dovanas ir kartais apdovanoja save. Ar galite tuo pasinaudoti? Galbūt konkurento atsitraukimas paliko klientų, kuriems gali prireikti jūsų teikiamų paslaugų? Matomumas padės jiems priimant sprendimą pirkti.

2. Vartotojai išbando naujus prekių ženklus

Ekonomika pamažu atsigaus, tačiau kol perspektyvos nebus rožinės, daugelis vartotojų atsitrauks nuo savo norų ir daugiau dėmesio skirs savo poreikiams. Ar galite atliepti jų poreikius ir įtikinti, kad jūsų produktas ar paslauga yra tai, ko jiems reikia? Ar galite suteikti papildomų verčių klientui ir tokiu būdu patraukti jo dėmesį? 

„Harvard Business Review“ 2020-aisiais nustatė, kad esant palankiam metui, vartotojai yra lojalūs konkrečiam prekės ženklui. Tačiau netikrumo laikais vartotojai atidžiau vertina būsimus pirkinius, ieško gerų pasiūlymų ir yra labiau linkę išbandyti naujus dalykus.

3. Pasitikėjimo prekės ženklu auginimas

Reklama, ypač viešojoje erdvėje, lemia pasitikėjimą jūsų verslu. Kai jūsų prekės ženklas yra matomas viešumoje, jis sukuria bendrą kolektyvinę patirtį, kuri padidina patikimumą. Viešumas didina prekės ženklo SoV (Share of Voice) rodiklį, pastarojo augimas įprastai veda prie rinkos dalies augimo, kuris savo ruožtu veda prie pelno augimo.

4. Nes dažnis veikia

Vartotojai įprastai neatsimena prekių ženklų ar jūsų pasiūlymo, kol nepamatė reklamos 5-7 kartus. Žmonės patys to nesuvokdami ilgiau dėmesį sutelkia prie atpažįstamų reklamų ir linkę nukreipti žvilgsnį nuo reklamų, kurios mažiau atpažįstamos. Todėl jei reklamuositės vieną ar du kartus nesitikėkite sulaukti momentinių rezultatų. 

Reklamos įsiskverbia į žmonių pasamonę, jei yra kartojamos, o jų spontaniškas atsiminimas dažnai konvertuojasi į pardavimą. Net jei klientai šiuo metu neperka, nes linkę labiau taupyti, investuokite į savo prekės ženklo žinomumą dabar, kad būtumėte jų atmintyje, kai jie priims sprendimą pirkti. Kartojimas atsiperka.

5. Kūrybiškumas patraukia dėmesį

Šiais laikais turite daugiau  galimybių reklamai nei bet kada anksčiau. Jei biudžetai problematiški, jums gali tekti pasitelkti kūrybiškumą, kad prekės ženklas būtų matomas. Jei reikia atsisakyti brangios reklamos, verčiau persikelkite už tradicinės medijos „komforto zonos“ ribų.

Pasinaudokite kūrybiškais sprendimais - paskatinkite veiksmą, integruokite OOH,  socialines ar kitas aktualias jūsų prekės ženklui medijas ir pritraukite naujos auditorijos.

Published in Lietuvos, Tarptautinės