Lyg ir turėtų būti tikėtina, kad ši technologiškai išprususi karta ignoruos tradicines reklamos priemones, nes skaitmeninis pasaulis užima didžiąją jų laiko dalį. Tačiau atlikti reklamos įpročių tyrimai rodo, kad Z kartos reklamos kanalams teikiami prioritetai neatspindi jų kasdienos įpročių.
Z karta pirmenybę teikia lauko reklamai, atskleidža KANTAR reklamos įpročių tyrimas.
1. Turinys pagal poreikį
Šiandien populiariausios TV laidos, filmai, naujienos, muzika ir tinklalaidės pasiekiami pagal poreikį. Z karta, vadinama „vartojančiais pagal poreikį“ (angl. „On-Demand Consumers“), renkasi turinį jiems patogiu metu ir yra nepratusi prie reklaminių pertraukų televizijos eteryje.
2. Aukštas OOH (out-of-home) patikimumas
KANTAR tyrime pažymima, kad lauko reklama suvokiama kaip nesikišanti į asmens gyvenimą, veiklą bei turinį, kurį žmogus seka internete, todėl laikoma patikima. Įdomu ir tai, kad šiandien garsūs pasaulio technologijų prekių ženklai ir technologijų startuoliai, kurių paslaugomis internete dažnai naudojasi Y ir Z kartos auditorijos, lauko reklamą laiko viena pagrindinių savo rinkodaros planuose.
3. Lauko reklama pasieka per skaitmeninį „triukšmą”
Remiantis 2018 m. balandžio mėn. „EMI Research Solutions“ apklausa, 41% 13–18 metų amžiaus žmonių teigė, kad jaučiasi atakuojami daugybės pranešimų, gaunamų į išmaniuosius. Z karta ignoruoja skaitmeninį triukšmą, nebent reklaminė žinutė jiems aktuali. Jaunuolių teigimu, lauko reklama „atpalaiduoja“, skirtingai nuo interneto reklamų, kurios gali juos sekti, kad ir kur būtų prisijungę.
4. Lauko reklama neužblokuojama
Reklamas blokuojančios programėlės tampa vis populiaresnės. Reklamas internete blokuoti renkasi 70% Z kartos atstovų, 66% Y kartos atstovų ir 62% X kartos atstovų. Ši statistika yra priežastis, dėl kurios OOH reklama taip veiksmingai pasiekia šiuos vartotojus. Lauko reklamą jie apibūdina kaip „neinvazinę, neįkyrią ir neagresyvią“.
5. Realaus pasaulio patirtis
Užaugusi technologijų prisotintame pasaulyje, Z karta vertina realaus pasaulio patirtis, autentiškumą ir atvirumą. Prie pokyčių prisideda ir didėjanti urbanizacija bei jaunų žmonių kvestionuojami pirkimo įpročiai ir prioritetai. Šiandienos vartotojai nori patys dalyvauti prekės ženklų kūrime ir yra labiau linkę rinktis tas įmones, kurios yra tvarios. Tai karta, siekianti kaupti ne daiktus, o patirtis, labiau linkę dalintis ir skolintis.
6. Veiksminga OOH ir reklamos internete sinergija
„Ocean NeuroScience“ atliktas tyrimas parodė, kad „vartotojai 48% labiau linkę spustelėti reklamą mobiliuosiuose po to, kai pamatė reklaminį skelbimą OOH stende“. Panašiai „Nielsen“ ir OAAA („Out of Home Advertising Association of America“) nustatė, kad 46% apklaustų atliko paiešką internete po to, kai prieš tai pamatė reklamos objektą lauko reklamos stende.
Lauko reklama, derinama su skaitmenine, naujienlaiškių rinkodara, kontekstine reklama, tinklalaidėmis šiandien yra veiksmingas būdas paįvairinti reklamos strategiją ir pasiekti reklamas blokuojančias auditorijas.