Menu
  • En-Lt
Šiuolaikinio meno centras ir „JCDecaux Lietuva“ jau ketvirtus metus jauniesiems talentams suteikia galimybę būti pastebėtiems ir įvertintiems. Parodos „JCDecaux premija 2019“ kuratoriai Adomas Narkevičius ir Monika Kalinauskaitė atrinko penkis menininkus, dalyvausiančius šių metų projekte.
 

Parodos metu rugsėjo – lapkričio mėnesiais Šiuolaikinio meno centro erdvėse visuomenei bus pristatomi nauji menininkų darbai, o vienam iš jų tarptautinės komisijos sprendimu atiteks 4000 EUR vertės „JCDecaux premija“ ir galimybė eksponuoti savo darbus lauko reklamos plotuose. 

Šiemet parodos organizatoriai sulaukė rekordinio menininkų susidomėjimo – konkursui pateiktos net 75-ios paraiškos. Iš jų atrinkti aktualiausi, vizualiai bei idėjiškai įdomiausi projektai. Pasak organizatorių, prie tokios paraiškų gausos prisidėjo pirmą kartą penkiuose šalies didmiesčiuose „JCDecaux“ priklausančiose lauko reklamos plotuose paskelbtas viešas kvietimas dalyvauti konkurse.

„Mūsų bendro projekto geografija kasmet plečiasi – apjungiame Lietuvoje ir užsienyje kuriančius talentus. Taip pat suburiame vis daugiau bendraminčių iš verslo ir kultūros pasaulio, taip dar svariau prisidedami prie jaunųjų menininkų sėkmingų startų”, sako Žaneta Fomova, „JCDecaux“ generalinė direktorė.  

„Premija gali tapti ne tik džiugiu darbo įvertinimu, bet ir svaria paskata tęsti tolimesnius projektus bei būti ryškiu postūmiu naujame karjeros etape. Kviečiame menu besidominčius žmones atvykti į rudenį atidaromą parodą, būtinai įsidėmėti pristatomų menininkų pavardes, toliau sekti ir palaikyti jų kūrybą”,teigė ŠMC direktorius Kęstutis Kuizinas

2019 metų parodos dalyviai:

Agnė Jokšė (g. 1993) yra šiuo metu Kopenhagoje gyvenanti menininkė, studijuojanti Danijos Karališkojoje vizualiųjų menų akademijoje. Jos kūryba apima tekstą, meno akcijas, garsą ir bendruomenines veiklas bei feminizmo, LGBTQIA ir kitus sociopolitinius kontekstus. Autoetniškumo metodus taikanti menininkė „JCDecaux premijos" ekspozicijoje pristatys scenarijų ir performansą, nagrinėjantį platonišką moterų draugystę ir jos detalią, kintančią kasdienybę, kupiną magijos elementų ir kliūčių, kurios įveikiamos drauge.

Arvydas Umbrasas (g. 1986) yra Vilniuje gyvenantis menininkas, studijavęs Vienos taikomųjų menų universitete Austrijoje ir Bergeno meno ir dizaino akademijoje Norvegijoje. Jo kūrybai būdinga minimalistiška estetika, balansuojanti tarp abstrakcijos ir kūniškumo ženklų. „JCDecaux premijos“ parodoje Umbrasas pristatys astronominių fenomenų, fantastinės vaizduotės ir lytiškumo tyrinėjimų įkvėptą objektą.

Nancie Naive (Emilė Skolevičiūtė, g. 1997) – kylanti populiariosios kultūros, šiuolaikinio meno ir kino superžvaigždė, socialinių tinklų persona, įkūnytas kūrybinis alter ego, pati sau kūrinys, produktas, prekė ir reklama. Ekspozicijoje Nancie atsigręš į ją lydinčią šlovę ir stos į akistatą su kiekvienos įžymybės amžinais palydovais – paparaciais ir jų blykstėmis.

Gabrielė Vetkinaitė (g. 1996) šiuo metu studijuoja skulptūros bakalaurą Vilniaus dailės akademijoje ir kuria garso instaliacijas bei videodarbus, apmąstančius ir keičiančius iš pažiūros jau suvoktas istorijas. „JCDecaux premijos“ ekspozicijoje ji pristatys iš asmeninių patirčių bei lyrinių įspūdžių kylantį muzikinį kūrinį, skirtą intymiam ir atidžiam klausymuisi.

Milda Januševičiūtė (g. 1990) ir Miša Skalskis (g. 1994) – Lietuvoje ir Olandijoje gyvenantis menininkų kolektyvas, dirbantis videomeno ir garso instaliacijų srityse. „JCDecaux premijos“ parodoje jie pristatys sociologiniais tyrimais ir asmenine patirtimi paremtą kūrinį, kuriame apmąstomos pažeidžiamumo ir bendražmogiškumo temos sveikatos apsaugos sistemų kontekste.

"JCDecaux premija“ - tai nuo 2016 m. Šiuolaikinio meno centro ir „JCDecaux“ rengiamas kasmetinis menininkų projektų konkursas, kurio tikslas – skatinti Lietuvos jaunųjų menininkų kūrybą, jos sklaidą Lietuvoje ir užsienyje bei visuomenės susidomėjimą šiuolaikiniu menu. Projekte gali dalyvauti tebestudijuojantys arba ne anksčiau kaip prieš dvejus metus iki parodos atidarymo studijas baigę menininkai.

Published in Lietuvos