Menu
  • En-Lt

Šiuolaikinėje rinkodaroje, kur vartotojai susiduria su daugybe skirtingų informacijos šaltinių, vizualinė komunikacija tampa esminiu elementu, kuris gali padėti išsiskirti.

Pasak „Publicis Media“ atlikto tyrimo, maždaug 65 % žmonių turi vizualinę atmintį. Todėl prekių ženklams, svarstant, kaip patraukti vartotojų dėmesį lauko reklamoje, svarbu įvertinti savo kūrybines idėjas vizualiniu aspektu. Daugelis lauko reklamos maketų kūrėjų jau žino esmines efektyvios lauko reklamos taisykles, tačiau ne visuomet jas taiko. 

„JCDecaux“ siekia, kad reklama būtų veiksminga miestų gatvėse, kur dėmesys konkuruoja su aplinkos elementais. Todėl savo klientams galime pasiūlyti išsamią maketų analizę „Optix“ įrankiu, kuri parodys, kurie maketo elementai traukia auditorijos dėmesį ir ką vartotojas pastebės makete.

Verta prisiminti, kad viena aiški žinutė veikia geriau nei kelios - tik vieną aiškią žinutę vartotojai geba suprasti akimirksniu. Žmogus, važiuodamas automobiliu, lauko reklamai skiria 3–5 sekundes dėmesio, kiek ilgiau, vidutiniškai iki 15 sekundžių, jei automobilis pristabdo ar sustoja prie šviesoforo. 
 

Jei maketą supras vairuotojas, jį tikrai supras ir pėstysis, ir važiuojantis dviračiu ar viešuoju transportu. Būtent todėl visus lauko reklamos vizualus verta kurti taip, tarsi auditorija būtų už vairo – tai padeda užtikrinti, kad jūsų žinutė bus lengvai pastebima, greitai suprantama ir įsimenama.

Lauko reklamos efektyvumas priklauso nuo to, ar per tas 3–5 sekundes sugebame:

• patraukti dėmesį vizualu,
• perteikti vieną aiškią žinutę,
• įtvirtinti prekės ženklą vartotojo atmintyje.

O jei reklama veikia judant automobiliu – ji neabejotinai veiks ir kitose situacijose, kuriose žmonės turi daugiau laiko žiūrėti: stovint stotelėje, važiuojant viešuoju transportu, vaikštant pėsčiomis ar stovint kamštyje.
 

Kokios yra „Optix“ įrankio funkcijos?

Dėmesio šilumos žemėlapis

- Ši funkcija parodo, kur sutelktas auditorijos dėmesys.

- Dirbtinis intelektas ryškiai raudona spalva pažymi tas maketo vietas, kurios pritraukia daugiausia auditorijos dėmesio,  kitomis spalvomis – mažiau pritraukiančias dėmesį. Vietos, kurios dėmesio neatkreipia, nėra pažymimos. 

- Iš šios analizės prekės ženklai gali geriau suvokti, į ką gatvėje judantis žmogus atkreips dėme,sį ir kuriuos maketo elementus reikėtų pakoreguoti siekiant didesnio pastebimumo.

Pradžios ir pabaigos dėmesio kaita

Ši funkcija pavaizduoja dėmesio pasiskirstymą nuo pirmųjų dviejų iki paskutinių dviejų sekundžių, žvelgiant į vizualą. Šios funkcijos naudojimas leidžia suprasti, į ką vartotojas pirmiausia atkreipia dėmesį, ką pastebi vėliau ir kas makete lieka nepastebėta per visą žiūrėjimo laiką.

Rūko žemėlapis

Ši funkcija išbalina mažai pastebimas maketo ar vaizdo įrašo vietas ir parodo tik labiausiai matomus reklamos elementus. Taip galima labai aiškiai matyti, kurie maketo elementai nepritraukia auditorijos dėmesio ir nėra pastebimi. Dirbtinis intelektas matomas palieka tik tas vietas, kurios tikrai bus pastebėtos vartotojo.

Dėmesio zonos

Ši funkcija parodo, kiek dėmesio skiriama atskiroms vizualo dalims – kiek laiko vidutiniškai žiūrima į kiekvieną elementą ir kokia dalis vartotojų jį pastebi. Jos pagrindinė nauda – galimybė izoliuoti konkrečius maketo elementus ir gauti procentinius duomenis apie tai, kiek dėmesio jie pritraukia bei kiek laiko į juos žiūrima.

Be to, visos šios „Optix“ įrankio funkcijos taikomos ne tik pačiam maketui, bet ir reklamai gatvės kontekste. „In situ“ funkcija leidžia analizuojamą maketą pavaizduoti vienoje iš gatvėje esančių plokštumų, kad būtų dar tiksliau atkartotas auditorijos matomas vaizdas realioje aplinkoje.

Kuo naudingos šios funkcijos ir kam jas pritaikyti?

Įrankio pateikiamos įžvalgos savo tikslumu bei detalumu gali padėti prekės ženklams suvokti potencialias maketo tobulinimo vietas ir pasiekti geresnių rezultatų.

Maketų kūrėjai dažnai sukuria kelias to paties vizualo versijas, tačiau nuspręsti, kuris jų geriausiai veiks, gali būti sudėtinga. Šis įrankis padeda pasirinkti veiksmingiausią maketo versiją A/B testavimui. Pasinaudojus dirbtinio intelekto įžvalgomis, palengvinamas sprendimo priėmimo procesas.

Įrankis leidžia įvertinti vizualą ir gatvės kontekste – parodo, kaip jis atrodys plokštumoje, ir pateikia auditorijos dėmesio analizę. Tai padeda suprasti, kokį įspūdį maketas paliks žiūrovui.

Published in Lietuvos