Menu
  • En-Lt

Vasaros atostogoms einant į pabaigą, šeimos ruošiasi vaikų grįžimui į mokyklas ir universitetus. Grįžimo į mokyklą laikotarpis yra vienas iš pagrindinių apsipirkimo sezonų – mokslo metų pradžiai šeimos planuoja didesnes išlaidas pirkiniams.

Šiuo laikotarpiu tėvai aktyviai ieško aukštos kokybės prekių mokyklai ir gerų kainos pasiūlymų, o mokiniai bei studentai – reikalingų priemonių mokymosi sezonui bei madingų drabužių ir avalynės. 
Konkuruodami dėl vartotojų perkamosios galios, mažmenininkai tradiciškai pasitelkia reklamą įvairiuose medija kanaluose. Vasaros pabaigoje vėl zujančios miestų gatvės yra puikus būdas pasiekti miestų auditoriją pasinaudojant lauko reklama.

Atgal į mokyklą laikotarpio potencialas

Remiantis „Mastercard Spending Pulse”, kuris matuoja mažmeninę prekybą parduotuvėse ir internetu, pernai Europoje pirmuosius du rugsėjo savaitgalius išlaidos pirkiniams ženkliai išaugo. Ir šiemet numatomas aktyviausias pirkimų sezonas nuo rugpjūčio vidurio, o didžiausias pirkimų augimas – pirmuosius du rugsėjo savaitgalius.

Galimybė pasinaudoti mokslo metų pradžios impulsu

Pasirengimas mokyklai yra visos šeimos „reikalas“ – tėvai ir vaikai kartu ieško reikiamų mokymosi sezono prekių. Reklaminiai skydai pakeliui į prekybos centrus, reklama viešojo transporto stotelėse, mokyklų bei universitetų zonose, senamiestyje pasiekia šeimas šioms judant po miestą ir gali veiksmingai paveikti jų pirkimo sprendimus.

Siekiant maksimalaus poveikio, rekomenduojame „Atgal į mokyklą“ lauko reklamos kampanijas planuoti iš anksto ir pradėti komunikuoti jau liepos pabaigoje – taip galite užsitikrinti geriausius lauko reklamos plotus ir pasiekti, kad jūsų žinutė išsiskirtų iš konkurentų bei sukurtų ilgalaikį prekės ženklo įsiminimą (vadinamąjį „top of mind“).

Kaip lauko reklama skatina vartotojų elgesį?
Pasiekiamumo ir matomumo didinimas

Lauko reklama pasižymi tuo, kad pasiekia labai plačią auditoriją - tiek suagusius, tiek vaikus, tiek Z kartą. Grįžimo į mokyklą sezonu, kai konkurencija yra didžiulė, padidinus prekės ženklo matomumą įgyjamas konkurencinis pranašumas. Strategiškai patalpinus reklamas jums aktualiose didelių srautų vietose, jūsų prekės ženklo įsiminimas padidės, o tai turės įtakos vartotojų veiksmams prekybos vietoje.

WARC / Posterscope tyrimas parodė, kad lauko reklama puikiai veikia kartu su kitais media kanalais, didindama jų poveikį. Lauko reklamos pagalba galite pastriprinti jūsų naudojamą medijų derinį, padidinti matomumą ir pritraukti pirkėjus į fizines bei interneto parduotuves, kur toliau jiems įtaką darys prekybos vietoje esantys reklaminiai skelbimai.

Kas svarbu pirkėjams šiais metais?

„Deloitte” įžvalgomis, dėl augančių pragyvenimo išlaidų apsipirkimo kelionė šiemet sutelkta į taupymo būdų paiešką. Pirkėjų prioritetas  –būtiniausios priemonės, susilaikant nuo didelių išlaidų, bei išsami pasiūlymų analizė.

2 iš 5 Z ir Millenials kartų atstovai apsiperka naudodami kanalų derinį - ir fizines, ir interneto parduotuves.
3 iš 4 jaunų europiečių sutinka su teiginiu, kad šiemet infliacija įtakos jų mokslo metų pirkinių pasirinkimus. Pirkėjai nuo specializuotų parduotuvių krypsta į plačios pasiūlos parduotuves bei tikrina interneto parduotuvių pasiūlymus, kad gautų geriausius pasiūlymus turimam biudžetui.
Duomenys iš YPulse WE Back to School Shopping Report ataskaitos, 2023

Tėvai linkę išlaidauti dėl „teisingų priežasčių“

Prioritetas – būtiniausioms priemonėms ir patraukliems pasiūlymams. „Deloitte” įžvalgomis, grįžimo į mokyklą laikotarpis – periodas, kuris kelia tėvams nostalgiją ir norą įtikti vaikams. Nepaisant to, kad atidžiai stebi biudžetą, beveik 6 iš 10 tėvų teigia, kad yra pasiruošę išlaidauti dėl tinkamų priežasčių - kokybės, vaiko saviraiškos bei jų pačių noro palepinti savo vaiką.

Tyrimai rodo, kad tiek mokyklinio amžiaus vaikai, tiek studentai daro didelę įtaką tam, ką jiems perka tėvai ar globėjai. Net 80 % tėvų teigia, kad „atgal į mokyklą” pirkinių sprendimus įtakoja jų vaikų norai.  56 % tėvų teigia, kad drabužiai, aksesuarai ir elektronikos / IT produktai yra pagrindinės kategorijos, kuriose vaikai gali paskatinti juos išlaidauti. Tuo svarbu pasinaudoti prekių ženklams planuojant savo komunikaciją.

Patarimai sėkmingai „Atgal į mokyklą“ lauko kampanijai
Apeliuokite į jausmus ir nostalgiją

Mokslo metų pradžios laikotarpis yra paženklintas emocijų ir nostalgijos tiek tėvams, tiek mokiniams. Įtraukdami šiuos sentimentus, sąsajas kuriančius vaizdus bei tekstus į reklamines kampanijas galite sukurti ryšį su savo auditorija ir palikti gilesnį įspūdį. 

Lauko reklamos formatų įvairovė leidžia papasakoti įtaigią prekės ženklo istoriją ir sudominti auditoriją, o skaitmeniniai ekranai suteikia interaktyvumo bei leidžia transliuoti keletą skirtingų pasiūlymų vienu metu.

Komunikuokite specialius pasiūlymus

KPMG „2023 Consumer Pulse Back to School Survey“ tyrimas atskleidė, kad beveik 70 % grįžtančių į mokyklą vaikų tėvų ieško specialių pasiūlymų ir nuolaidų. Tame pačiame OAAA tyrime buvo atskleista, kad 82% respondentų pastebėjo lauko reklamose pateikiamas nuolaidas ir reklaminius pasiūlymus. Tai aiškus požymis, kad reklamos lauke patraukia dėmesį ir daro įtaką pirkimo sprendimams.

Skaitmeniniai lauko ir prekybos centruose esantys ekranai yra puikus kanalas specialiems pasiūlymams komunikuoti.

Konkrečių lauko reklamų, sulaukiančių vartotojų susidomėjimo, efektyvumo statistika:

  • 86% pastebi pirkite vieną, gaukite vieną nemokamai reklamą;
  • 82% pastebi nuolaidas / reklaminius pasiūlymus;
  • 81% pastebi nemokamą pristatymą;
  • 71 % atkreipia dėmesį į riboto laiko pasiūlymą;
  • 65% pastebi naujo produkto pristatymą.

Pasitelkite interaktyvius lauko reklamos sprendimus

Interaktyvių elementų įtraukimas į lauko reklamos kampanijas padidina auditorijos įsitraukimą. 

Papildytos realybės (AR), 3D sprendimų naudojimas, QR kodai ir kūrybinės interakcijos sukuria didelį įspūdį, todėl papildžius kampaniją tokiu sprendimų jūsų prekės ženklas geriau įsitvirtins vartotojų sąmonėje. 

Įsitraukę pirkėjai yra labiau linkę prisiminti prekės ženklą ir advokatauti jam, taip pat dalintis prekės ženklo sprendimu socialiniuose tinkluose.

Published in Lietuvos, Tarptautinės