Menu
  • En-Lt

Šiandieninis žmogus kasdien susiduria su milžinišku informacijos srautu – nuo naujienų srauto telefone iki asmeninių paskyrų socialiniuose tinkluose. 

Tai reiškia, kad prekių ženklai konkuruoja dėl dėmesio ne tik su rinkos konkurentais, bet ir su kiekvieno vartotojo informaciniu burbulu. Iš to kyla iššūkis, kaip vartotojui atsirinkti, kas yra tikra, o kas tėra gerai įpakuotas „fake news“ (lt. melagienos) pasiūlymas. Tuo tarpu rinkodaros specialistai ieško atsakymų: kaip prekių ženklams išlikti aktualiems, patikimiems ir įsimintiniems?

„Pastebime, kad buvimas realiame pasaulyje prekių ženklams tampa ypatingai svarbus. Reklama viešoje erdvėje padeda kurti pasitikėjimą prekės ženklu ir įsitvirtinti vartotojo sąmonėje. Lauko reklamos kanalas turi galią ne tik pasiekti, bet ir paveikti kasdien mieste judančią auditoriją. Kūrybiški reklamos sprendimai, įtraukianti ir interaktyvi lauko reklama išplečia šio kanalo ribas – jie sujungia fizinį ir skaitmeninį pasaulius“, – sako „JCDecaux Lietuva“ rinkodaros vadovė Jūratė Mizarė.  

Kūrybiški sprendimai – raktas į dėmesį, emocijas ir pardavimus   

Kūrybiški sprendimai lauko reklamos vitrinų ar kolonų stenduose suteikia prekių ženklams galimybių produktą ar paslaugą priartinti prie kliento. Interaktyvi reklama miesto gatvėse kuria su vartotoju emocinį ryšį: paspaudus mygtuką galima gauti dovaną, išbandyti produktą arba turėti galimybę personalizuoti reklamą. Atsidariusi reklaminė kolona gali pakviesti užeiti į vidų ir nukelti į visiškai kitą patirtį, o gal net pasiūlyti skėtį lietingu oru.   

Šių sprendimų įtraukumas dažnai tampa traukos centru – susidarančios eilės prie netikėto reklamos sprendimo žadina dar didesnį auditorijos smalsumą. Net 17 kartų dažniau tokia reklama sukelia laimės emociją, o tai stipriai susiję su sprendimų priėmimu bei lojalumu prekių ženklui.   

Tyrimai rodo, kad emocijos gali lemti 7 kartus didesnį įsimenamumą, ypač kai reklama kelia netikėtumą ar džiaugsmą. 

Be to, tokie kūrybiniai sprendimai dažnai peržengia tradicinės reklamos ribas ir tampa virusiniu turiniu kituose kanaluose – žmonės dalijasi nuotraukomis, filmukais, nuomonėmis. Vartotojų sugeneruotas turinys suteikia organinį matomumą ir platesnę žiniasklaidos aprėptį. Net gerai sukurta žinutė klasikinėje lauko reklamoje gali sugeneruoti didelį dėmesį: tai įrodė „Factory by Ribas“ ir kūrybinės agentūros „TRUTH.“ kampanija, kurioje Patricija bandė užsiminti Karoliui, kad laikas pasipiršti – šią istoriją aktyviai aptarinėjo ir žiniasklaida, ir socialiniai tinklai.   

Be to, kūrybiškumas padeda įsiskverbti į emocijas – o emocijos kuria atmintį. Tyrimai rodo, kad emocijos gali lemti 7 kartus didesnį įsimenamumą, ypač kai reklama kelia netikėtumą ar džiaugsmą. 

3D lauko reklamos efektas   

Tyrimai rodo, kad vidutinė žmogaus dėmesio trukmė šiuolaikinėje informacijos pertekliaus eroje vos viršija 8 sekundes. Todėl kiekvienas vizualas lauko reklamoje turi veikti greitai ir efektyviai – sužadinti emociją, sudominti ir būti aiškiai įsimenamas. Būtent kūrybiškumas yra vienas lemiamų veiksnių reklamos kampanijos sėkmei.

Viena populiariausių šiuolaikinių skaitmeninės lauko reklamos tendencijų – 3D efektas. Daugelis prekių ženklų, tokių kaip „Amazon“, „Nike“ ar „Netflix“, pastaraisiais metais sėkmingai įgyvendino kampanijas su 3D turiniu lauko reklamoje. 

3D vizualizacijose dažnai naudojami du principai: 

•    Priverstinė perspektyva – principas, kai 3D grafika sukuriamas gylio efektas ir naudojami rėmelio elementai, o judantys elementai „išvedami“ į priekį, sudarant įspūdį, kad jie tarsi iššoka iš ekrano; 

•    Anamorfozė – vaizdo iškraipymo technika, kuri žiūrint iš konkretaus taško sukuria erdvinio vaizdo iliuziją. Yra kuriami du vaizdai, kurie stebint iš konkretaus žiūros taško virsta iš ekrano iškilusiais 3D vaizdais.  

3D vaizdai ir animacijos reklamoje suteikia gylio ir realumo įspūdį, pritraukia dėmesį ir kelia pozityvias emocijas. Tyrimai rodo, kad 3D reklama 33 % dažniau apibūdinama kaip inovatyvi ir 3,4 karto greičiau atpažįstama.

Šios technologijos įtraukia, kuria džiaugsmo, nuostabos emocijas, padeda išsiskirti ir transformuoja paprastą reklamos kontaktą į patirtį, kuri lieka atmintyje. 

Published in Lietuvos, Tarptautinės